از قدیمی ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی ایمیلی است، کسب و کار ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده شرکت سی یو وب میکنند. انتظار میرود که یک متخصص ایمیل مارکتینگ علاوه بر پرورش لید فروش، باعث افزایش ترافیک، بهبود نرخ تبدیل و افزایش آگاهی افراد از این نام تجاری بشوند. این کار را نیز از طریق ایمیل، خبرنامه و کمپینهای مختلف که با اهداف کلی بقیه تیم بازاریابی هماهنگ بوده انجام میدهند. آنها باید تست A/B را انجام داده و تجزیه و تحلیلهای لازم را انجام داده تا متوجه شوند که چه لحن، متن و تصاویری بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار میگیرد. نقش استراتژیست محتوا در تیم دیجیتال مارکتینگ طراحی استراتژی بوده که هم با اهداف تجاری بیزینس و هم با نیازهای مشتری همسو باشد.
همچنین باید در استفاده از چارچوبهایی مانند Bootstrap و AngularJS مهارت کافی داشته باشند. در این شرایط تبلیغات همسان بسیار زیرکانه قدم به میان میگذارد و با روش دیگری جلوی چشم مخاطب قرار میگیرد. تبلیغات همسان سه برابر بیشتر وقت و توجه را به خود جلب میکند و عملکرد آن ده برابر بیشتر از تبلیغات سنتی است. دراین موارد بسیاری از ناشران و مدیران وب سایت ها به جای از نو شروع کردن، ترجیح میدهند که در پروژههای موجود با شما همکاری کنند. به راحتی به تعداد زیادی از مخاطبان و مشتریان بالقوه دسترسی پیدا میکنیم. اگر در پلتفرم شبکه های اجتماعی تازه وارد هستید میتوانید با استفاده از ابزارها و اپلیکیشنهایی از چندین اکانت مختلف خود مانند اینستاگرام،لینکدین و … در یک مکان استفاده کنید.
آموزش گام به گام دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده کوروش حیدری مشاور دیجیتال مارکتینگ
برخی از مخاطبین با این ابزار دیجیتال مارکتینگ رابطه خوبی ندارند و ترجیح میدهند هنگام مشاهده آن کانال را عوض کرده یا به سرعت صفحه تبلیغ ظاهر شده را ببندند. چرا که شما باید در همان چند ثانیه اول مخاطب را به پیگیری تبلیغ ترغیب کنید. در این شیوه این شما هستید که به دنبال مخاطب میگردید و به عنوان شروع کننده تعامل به او پیشنهاد میدهید. تبلیغاتی که هرروز در رادیو، تلویزیون و سطح شهر میبینید در این دسته قرار میگیرند. تجربه دیجیتال مارکترهای موفق نشان داده است که ایمیل مارکتینگ یک شیوه بیدردسر و مناسب برای حفظ ارتباط با مخاطب است.
اهمیت توجه به موبایل مارکتینگ در استراتژی بازاریابی دیجیتال
گوگل آنالیتیکس یکی از سرویس های رایگان گوگل است که آمار جامع و کاملی را در مورد بازدید کنندگان یک وب سایت نشان میدهد. گوگل آنالیتیکس امکان بررسی و تحلیل ورودیهای سایت، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیتهای کاربران، مدت زمان حضور کاربران در داخل سایت، مسیر خروجی کاربران، پربازدیدترین صفحات سایت و اطلاعاتی از این قبیل را ارائه میکند. به این ترتیب، سرویس آنالیتیکس حجم وسیعی از اطلاعات را در اختیار مدیر سایت قرار خواهد داد. چرا که کاملا بستگی به اهداف شما، اندازه کسب و کار، استراتژی، فرمت محتوای تولید، جزئیات، کانالهای تولید محتوا و… گاهی ممکن است برای توزیع، ترویج و ترفیع محتوا نیاز به هزینه و بودجه زیادی داشته باشید.
- ولی اگر در علوم فوق تخصصهای لازم را ندارید، تیشه را زمین بگذارید و کار را به شرکتهای متخصص بسپارید!
- همچنین باعث میشود یادگیری بهتری داشته باشید و ظرفیتهای واقعی دیجیتال مارکتینگ را بهتر بشناسید (بازاریابی دیجیتال را نه کوچک بشمارید و نه انتظارات غیرواقعبینانه از آن داشته باشید).
- اگر شما صاحب یک وب سایت باشید یا در زمینه تبلیغات اینترنتی فعالیت میکنید، حتماً با دیجیتال مارکتینگ آشنا هستید.
- همانطور که گفتیم بازاریابی دیجیتال هر نوع فعالیت تبلیغاتی بر بستر دستگاههای الکترونیکی و هوشمند و اینترنت است.
- پیشنهاد میکنم برای شروع یادگیری ایبوک رایگان آموزش بازاریابی پیامکی را از آکادمی نوین دانلود کنید و سر فرصت به مطالعه بخوانید.
اسم کتاب هست دیکشنری کسب وکار اینترنتی که در سایز کوچک و جیبی با تعداد محدود به چاپ رسیده است. برای فعالیت در خارج از وبسایتتان بهتر است که تلاش های خود را روی کانالهای کسبوکار محوری مانند لینکدین (که جامعه کاربران هدف تان بیشتر در آن حضور دارند) متمرکز کنید. در اینجا به سراغ معرفی رایج ترین روشهای بازاریابی دیجیتال و ابزارها یا کانالهای مرتبط با هر یک از آنها میرویم. دیجیتال مارکتینگ میتواند انتخاب خوبی برای کار کردن باشد و اگر به این زمینه علاقه دارید میتوانید در این حیطه بسیار موفق عمل کنید و همچنین به موفقیت شغلی نیز برسید.
با ابزارهایی که در اختیار شما میگذارد کمک میکند ساده تر به مخاطب دسترسی پیدا کنید و پیامها را به بهترین شکل ممکن در اختیارش قرار دهید. از زمانی که خودتون جدی باشین، دیجیتال مارکتینگ میتونه شغل اصلیتون حساب بشه و به میزانی که به دنبال کسب تحربههای مختلف باشین و مطالعه داشته باشین، میتونین سریعتر پیشرفت کنین. بله شما میتونین با مطالعه در این حوزه و شرکت در دورهها و کلاسهای مختلف دیجیتال مارکتینگ به سمت موفقیت قدم بردارید. این درحالی است که ضریب نفوذ کاربران فعال موبایل در سال ۸۶ حدود ۵/۳۹ درصد اعلام شده و در سال ۹۴ این ضریب نفوذ به ۴۶/۹۶ درصد رسیده است. چرا که با توسعه فناوریهایی همچون نسل 4G، واردات تلفنهای هوشمند جدیدتر و فراهم کردن زیرساخت ارتباطات در تمامی شهرها و روستاهای ایران، شاهد افزایش تعداد کاربران آنلاین خواهیم بود.
پرفروش ترین قالب های سایت