اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی، حقوقی و نحوه تکمیل آنها | تکس مپ

با نصب نرم‌افزار می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را در فرم‌های آماده ثبت کنید. از جمله این اطلاعات می‌توان به اطلاعات حسابداری و ترازنامه اشاره کرد. کسانی که مجموع میزان فروش کالا در یک سال گذشته آنها بیش از 3 میلیارد تومان است. این مشاغل بدون اینکه در خصوص حجم فعالیت و یا کوچک و بزرگی آن در گروه اول قرار می گیرند. در روش خود اظهاری افراد فرم‌هایی مشخص را تکمیل می‌کنند و اداره‌ی مالیات را از عملکرد مالی خود آگاه می سازند و بر اساس آن مالیات پرداخت می کنند.

اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی چیست ؟

تهیه اظهارنامه مالیاتی طبق استانداردهای مصوب و روش های مورد قبول سازمان امور مالیاتی کشور، یکی از کارهایی است که مودیان مالیاتی باید همه ساله انجام داده و کارنامه فعالیت کسب و کار خود را جهت محاسبه دقیق مالیات، تحویل دهند. توصیه می شود که برای استفاده از بخشودگی های مالیاتی، دریافت معافیت ها و کاهش میزان جرایم قانونی، مودیان محترم نسبت به تکمیل صحیح زیر نظر مشاوران تخصصی و مجرب حسابداری اقدام کنند. سازمان امور مالیاتی کشور، در راستای توسعه خدمات الکترونیکی جهت خوداظهاری مودیان مالیاتی، سامانه تحت وب تسلیم اظهار نامه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی را طراحی و توسعه داده است.

اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی، حقوقی و نحوه تکمیل آنها | تکس مپ

شایان ذکر است که در قرن حاضر کشورهای پیشرفته از روش خود اظهاری برای محاسبه مالیات افراد استفاده می کنند . افرادی که مجموع فروش سالانه و ارائه خدماتشان بیش از 18 میلیارد ریال و برابر یا کمتر از 55 میلیارد ریال باشد. این دفاتر مشمول دفاتری از قبیل دفتر روزنامه و دفتر دارایی می‌باشد که اطلاع از شیوه کار و تنظیم نمودن آن‌ها برای همه متقاضیان از الزامات می‌باشد.

  • براساس قانون، اشخاص حقیقی موظف هستند تا 31 خرداد هر سال سود و زیان درآمد خود را محاسبه کنند و آن را در قالب اظهارنامه مالیاتی به اداره مالیات کشور ارائه دهند.
  • اطلاعات درج‌شده در این صفحه در سایر صفحه‌های فرم واردشده و محاسبات بر اساس آن‌ها صورت می‌گیرد.
  • نیز شرط برخورداری از هرنوع معافیت مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقیِ فعال در مناطق آزاد تجاری و سایر مناطق ویژه اقتصادی، ثبت اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر است.
  • اشخاص حقیقی موظف می‌باشند که در آمدها و هزینه‌ها و هرآنچه از نظر مالی مربوط به فعالیت‌های شغلی آن‌ها شده در طی یکسال را به صورت اظهارنامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه نمایند.
  • اولین قدم برای پر و ارسال کردن اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی، ثبت‌نام در سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی است.

تعدیلات سنواتی سند هایی هستند که در زمان اصلاح سود و زیان انباشته ایجاد میشوند . رونوشت کارت ملی و شناسنامه اعضای هیات مدیره و صاحبان امضا اسناد تعهد آور. همه افرادی که در ایران ساکن هستند و از داخل کشور درآمد کسب می‌کنند. شخص حقوقی دارای اقسامی است که ممکن است مربوط به حقوق عمومی یا حقوق خصوصی باشد. هر شخص بوسیله‌ی نام، اقامتگاه و اسناد ثبت احوال از اشخاص دیگر متمایز می‌شود.

صاحبان مشاغل گروه اول چه وظایفی دارند؟

شهروندان در سوئد، دانمارک، فنلاند و ایسلند بالاترین مالیات را پرداخت می‌کنند. گذشته از کشورهای شمال اروپا، اتریش، هلند و بلژیک نیز مالیات بالایی دارند. در مقابل این کشورها عربستان سعودی، برونئی، موناکو، جزایر کیمن، باهاما و آندورا ایستاده‌اند که به اصطلاح بهشت مالیاتی هستند. برای ارسال اظهارنامه با امضای الکترونیک، توکن خود را به رایانه وصل و کد امنیتی را درج کنید تا اظهارنامه امضا شود. پس از بررسی آنلاین و سیستمیِ این اطلاعات (تا حد امکان)، در کمتر از سی دقیقه نام کاربری و رمز عبور از طریق پیامک در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نظرات پیرامون آموزش

توسط cdyhqw

احسان باربر