سئو SEO چیست ؟ آموزش کامل مبانی و مفاهیم سئو به زبان ساده نبض بلاگ

می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. یادگیری اصول سئو احتمالا شش ماه تا یکسال از شما زمان خواهد گرفت اما بکارگیری نکات یادگرفته شده و مشاهده نتیجه و کسب تجربه در این زمینه مهم تر از آموزش است. اگر زمان کافی برای آموزش و انجام سئو سایت خود ندارید بهتر است آن را برون سپاری کنید. زمان مشاهده نتایج در سئو و رسیدن به رتبه‌های برتر بستگی به وضعیت وبسایت و رقابت در صنعت شما دارد.

سئو SEO چیست ؟ آموزش کامل مبانی و مفاهیم سئو به زبان ساده نبض بلاگ

سرمایه‌‌‌گذاری در سئو چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ مادی، قادر است یک رتبه استثنائی در مقایسه با دیگر انواع مارکتینگ‌‌‌ها و کسب و کارهای پر رونق داشته باشد. سئو کردن وب سایت بخش مهمی از عملیات دیجیتال مارکتینگ هست و به جرات می‌توان گفت سئو تضمین‌کننده برگشت سرمایه‌گذاری شما برای بازاریابی اینترنتی است. شما میتوانید برای محصولات و سرویسهای خود در مدیوم های مختلفی تبلیغ داشته باشید و مادامیکه این تبلیغات باعث شود مردم بیشتر با برند شما آشنا شوند، در حال سئو سایت خود هستید. این تبلیغات میتواند بصورت بنری و کلیکی در سایت ها باشد، تبلیغات در شبکه های اجتماعی باشد، اینفلوئنسر مارکتینگ باشد و یا حتی بصورت آفلاین در مجلات و بیلبوردها باشد.

تاکید موتور‌های جستجو بر هر فاکتور و معیار، بسته به مطلبی که شما جستجو کردید متفاوت خواهد بود. برای مثال، در جستجو‌ی موضوعات روز و اخبار، تازه و جدید بودن محتوا نقش اساسی در رتبه بندی صفحات دارد؛ درحالیکه در جستجو‌ی تعاریف یک واژه در فرهنگ لغت، این چنین نیست. این معیار‌ها بر اساس دستور‌العمل‌هایی که برای عموم در دسترس هستند مشخص و تعیین می‌شوند. هر‌چه این معیار‌ها در تولید یک محتوا و ساختار کلی یک وب سایت بیشتر رعایت شوند، الگوریتم‌های موتور‌های جستجو رتبه‌های بهتری به آن صفحات اختصاص می‌دهند.

به عنوان مثال در حوزه سئو سایت، یک مقاله جامع به نام “سئو چیست” داریم که به تمامی مباحث سئو پرداخته است. حوزه سئو شامل زیرشاخه‌هایی همچون، آموزش سئو، خدمات سئو، استراتژی سئو، سئو داخلی، سئو خارجی، سئو محلی، سئو تکنیکال، لینک‌سازی و… می‌شود. برای هر کدام از این زیرشاخه‌ها نیز یک محتوای جامع و کامل تولید می‌کنیم. هنگامی که کاربر روی کلمه‌ای از محتوای یک صفحه کلیک می‌کند و به صفحه دیگری منتقل می‌شود، به آن کلمه، انکرتکست یا لنگر گفته می‌شود. انکرتکست‌ها از اهمیت بالایی نزد کاربران و موتورهای جستجو برخوردار هستند.

PHP چگونه زبانی است و برای چه مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

در این مرحله تعداد، نوع و کیفیت محتواهایی که قبلا در سایت بارگذاری شده بررسی می‌شود. احتمال کلیک بر روی نتیجۀ اول موتور جستجو ۱۰ برابر بیشتر از نتیجۀ دهم است. بله، شما می‌توانید مبلغ دوره سئو را در دو قسط به فاصله یک ماه پرداخت کنید.

هدف از این اقدامات فراهم نمودن بهترین محتوا در کنار بهترین تجربه کاربری برای نمایش موضوع صفحه به موتورهای جستجو است. البته الان هم گوگل این موارد را چک می‌کند، اما باهوش‌تر از قبل شده است! بنابراین به جای تمرکز صرفا بر content، گوگل به context نیز اهمیت می‌دهد! در حقیقت گوگل به دنبال نمایش بهترین محتوا به کاربر است و بهترین محتوا لزوما متنی نیست که کلمه کلیدی بارها در آن تکرار شده است. علاوه بر قرار دادن محتوا در موتورهای جستجو، سئو همچنین به ترقی و پیشرفت رتبه‌‌ها نیز کمک می‌‌‌کند بنابراین آن محتوا در جایی که بیشتر مورد مطالعه جستجوگرهاست قرار می‌‌‌گیرد. اینترنت در حال تبدیل شدن به جایی برای رقابت هرچه بیشتر است، و کسب‌‌‌‌وکارهایی که برای سایت‌های خود سئو را انجام می‌‌‌دهند دارای مزیت و فایده‌‌‌ای قطعی در بین بازدیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهند بود.

تفاوت سئو و تبلیغات در گوگل (گوگل ادز) چیست؟

انجام «حسابرسی محتوا» (Content Audit) می‌تواند به شما در این کار کمک کند. اولین اقدام برای شناسایی نوع محتوای مناسب برای کسب و کار این است که مخاطبان علاقه‌مند به اشتراک‌گذاری یا لینک دادن به محتوای خود را شناسایی کنید. ابزارهای متعددی مانند «BuzzSumo» می‌توانند به شما در شناسایی اینفلوئنسرهای فعال در حوزه تخصصی برند کمک کنند. در ادامه، تعدادی از مهم‌ترین عناصر در سئو داخلی برای هدایت ترافیک به وب‌سایت را بررسی می‌کنیم. وظیفه ما ارائه خدمات گوناگون برای رشد و پیشرفت کسب و کارهایی است که علاقه به فعالیت در بستر وب دارند. خوشحالیم که بعد از گذشت نه سال، تمامی اتفاقات مثبت مان را با شما شریک باشیم.

در بخش‌های قبلی بررسی کردیم که سئو چیست و توجه به اصول سئو برای کسب و کارها چه اهمیتی دارد. در این بخش، به تعدادی از پرسش‌های متداول کاربران درباره اصول سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت برای مخاطبان و موتورهای جستجو پاسخ می‌دهیم. گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها صدها معیار را مد نظر قرار می‌دهد و الگوریتم‌های خود را همواره تغییر می‌دهد. اما برای بهبود رتبه صفحه‌های وب نیازی به دانستن تمام جزئیات این الگوریتم‌ها نخواهید داشت.

محدود بودن و واضح بودن بیش از حد در مورد این بک لینک های مصنوعی، منجر به افت رتبه و در نتیجه از دست دادن ترافیک می شود. در یک دنیای ایده آل، تنها چیزی که برای کسب بک لینک های با کیفیت نیاز دارید، ایجاد محتوای عالی است. وجود چنین ویژگی در یک بک لینک علاوه بر افزایش احتمال کسب ترافیک بیشتر، از نظر سئو نیز مهم است.

  • از همین رو لازم است تا با استفاده از بهینه سازی تگ‌های عنوان، این کار صورت گیرد.
  • سئوی کلاه خاکستری به تکنیک‌هایی گفته می‌شود که قانونی و درست نیست اما طوری اجرا می‌شوند که گوگل متوجه نشود.
  • برای مثال، مواردی ازقبیل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و نام تجاری نیز جزو سئوی خارجی محسوب می‌شود و اهمیت بسیاری دارد.
  • این صفحات در صورتی که بتوانند نیاز کاربر را رفع کنند به فهرست محتواهای گوگل اضافه شده و در زمان مناسب به کاربران نمایش داده می‌شود.
  • تنها با استفاده از «متن جایگزین تصویر» (Alt Attribute) می‌توان مضمون تصاویر را برای موتورهای جستجو قابل درک کرد.

توسط cdyhqw

احسان باربر