قیمت CPU ️ مقایسه مشخصات و خرید ارزان سی پی یو کامپیوتر زومیت

ای‌ام‌دی برای جذب مشتری بیشتر و در دست گرفتن بازار پردازنده‌های گرافیکی و مرکزی، سیاست کاهش قیمت را استفاده کرد و با این روش سعی در برتری نسبت به رقبا دارد. امروزه پردازنده‌های رایزن شرکت ای‌ام‌دی پردازنده‌هایی با تعداد ۳۲ هسته هستند. اکثر CPUها، مدارهای همگام هستند، به این معنی است که آنها از یک سیگنال ساعت برای هماهنگ‌کردن عملیات متوالی خود استفاده می‌کنند. سیگنال ساعت توسط یک مدار نوسانگر خارجی تولید می‌شود، که تعداد ثابتی از پالس‌ها را در هر ثانیه، به شکل یک موج مربعی متناوب تولید می‌کند. فرکانس پالس‌های ساعت مشخص می‌کند که CPU با چه سرعتی دستورالعمل‌ها را اجرا کند و در نتیجه، با افزایش سرعت ساعت، دستورالعمل‌های بیشتری توسط CPU در هر ثانیه اجرا خواهند شد. پردازنده‌های ساده‌تر، خصوصاً میکروکنترلرها، معمولاً فاقد واحد مدیریت حافظه هستند.

  • این واژه به دستگاه هایی اطلاق می‌شد که توسط نرم افزارها یا برنامه های کامپیوتری فرمان هایی صادر می‌کرد.
  • اگرچه پیچیدگی، اندازه، ساختار، و فرم کلی پردازنده‌ها از سال ۱۹۵۰ بسیار تغییر کرده‌است،[۶۲] اما طراحی و عملکرد اساسی آن‌ها زیاد تغییر نکرده‌است.
  • از آنجایی که پردازنده قطعه بسیار پیچیده‌ای است در حال حاضر انواع CPU کامپیوتر توسط 4 تولیدکننده مطرح، طراحی و ساخته می‌شوند.
  • اگر از طرفدارهای پر و پا قرص هرکدام از این برندها هستید، به این معنی است که از قبل تصمیم خود را گرفته‌اید.
شرکت‌های تولیدکننده پردازنده، هرساله پردازنده‌های قدرتمندی برای کاربران عادی و گیمرها ارائه می‌شوند. پیچیدگی طراحی پردازنده‌ها هم‌زمان با افزایش سریع فناوری‌های متنوع که ساختارهای کوچک‌تر و قابل اطمینان تری را در وسایل الکترونیک باعث می‌شد، افزایش یافت. بالا بردن میزان نرخ زمانی کلاک و که سبب تولید هش‌ریت (میزان محاسبه اطلاعات توسط پردازنده در واحد زمان است)، بیشتر در واحد زمان و انجام سریع تری محاسبه در بازه زمانی می‌شود. پردازنده‌هایی که قفلشان بازگشایی شده باشد را می‌توان اورکلاک کرد و مزیت اورکلاک، انجام سریع تر پردازش و رندر‌های سنگین توسط پردازنده است. تنها پردازنده‌هایی اورکلاک می‌شوند که قابلیت اورکلاک شدن را در پسوند خود داشته باشند. با توجه به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار گرفت، با یک جستجوی ساده می‌‌توانید پردازنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و از ویــژگــی‌‌هــای آن مــطــلــع شــوید.

شما میتوانید به خرید و مقایسه انواع محصولات سی پی یو و دیگر محصولات در فروشگاه اینترنتی مقداد ای تی بپردازید. این واحد بخشی از رایانه است که برای اجرای محاسبات، اقدامات و اجرای برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سی‌پی‌یو داده‌های دستوری را از RAM دریافت کرده سپس آنها را تحلیل و پردازش می‌کند؛ سپس این پردازش ها  را به صورت کدهایی از صفر و یک به واحد خروجی تحویل می‌دهد.

قابل ذکر است شما میتوانید هر لحظه خرید سی پی یو کامپیوتر و لپ تاپ را از بروز کالا با قیمت مناسب و با خیال راحت انجام دهید و از اصالت کالای خود مطمئن باشید. در دنیای امروز، کامپیوتر ها و لپ تاپ جزء پر اهمیت ترین لوازم اطراف مان به حساب می آیند و با پیشرفت تکنولوژی همچنان دستخوش تغییرات زیادی می شوند. در این دنیای گسترده، پردازنده ها همواره جزء پر اهمیت ترین قطعات کامپیوتر ها می باشند. پردازنده یا سی پی یو تقریبا هر کجا که حرفی از قطعات کامپیوتری باشد، به عنوان قلب تپنده سیستم یاد می شود. دقیقا به همین دلیل است که در هنگام خرید سی پی یو باید فاکتور های زیادی را مورد نظر قرار دهید. CPU ها در دسته بندی های مختلفی وجود دارند و به دلیل اختلاف قیمتی زیاد آن ها باید نکات زیادی را در هنگام انتخاب در نظر بگیرید تا بهترین گزینه با توجه به نیازتان را انتخاب کنید.

Intel Core i5-10400 Processor

پردازنده­‌های اینتل Core i5 اغلب به صورت دو و چهار هسته‌­ای یافت می‌­شوند؛ با این حال، تعداد کمی از پردازنده‌های رده بالای Core i5 دارای شش هسته هستند. رم با کارایی بالاتر نیز در صورتی که توسط مادربرد پشتیبانی شود قابل استفاده است. حافظه «Cache» نوعی حافظه موقتی است که به‌‌صورت یکپارچه در کنار سی پی یو قرار می‌گیرد و فرایند دریافت اطلاعات از حافظه کامپیوتر را تسریع می‌کند.

Intel Core i7-8700K Processor