آشنایی با مینی چیلر و اجزای آن و معرفی مزایا و معایب مینی چیلر وب سایت اسپیتی-بتا تهویه

آن هم به این دلیل که از گاز مبرد کمتری برای سرد کردن آب و ایجاد هوای خنک و مطبوع استفاده می‌کند. این دستگاه می تواند دارای منبع ذخیره آب و پمپ به صورت یک پکیج مکمل جهت افزایش راندمان سیستم و کاهش مصرف برق نیز باشد. این دستگاه ها با راندمان بالا، با آخرین تکنولوژی های روز بازار طراحی و ساخته می شوند. در حال حاضر استفاده از مینی چیلر و فن کویل را می توان جز لوکس ترین سیستم های تهویه دانست.

چیلرهای هوای خنک:

از دیگر تجهیزاتی که ممکن است در یک دستگاه مینی چیلر به کار برود باید به شیر انبساط،پمپ آب، مخزن،شیرهای برقی،محافظ ضد یخ، محافظ ولتاژ و محافظ جریان آب و… اشاره کرد. در ابتدای امر لازم به ذکر این نکته است که قیمت مینی چیلر نسبت به سایر چیلرها ارزان تر است اما کاربران با توجه به نیازی که دارند می توانند ظرفیت چیلر خود را سایت بتا تهویه انتخاب کنند. ” در پروژه‌های نسبتا کوچک اتفاق می افتد. پرکاربردترین نوع این سیستم، نوع تراکمی هوا خنک است. این دستگاه به چیلر آپارتمانی نیز مشهور است. چیلری کوچک با صداي كم و با ظرفیت محدود (معمولاً کمتر از 20 تن تبرید) می باشد. هزینه خرید، نصب و راه اندازی سیستم داکت اسپلیت نسبت به مینی چیلرها کمتر است. در مورد هزینه‌ مصرفی و تعمیر آن نیز باید بدانید که تفاوت بسیار زیادی بین داکت اسپلیت و مینی چیلرها وجود ندارد.

در صورت بروز مشکل و خرابی، به دلیل پایین بودن ظرفیت دستگاه، هزینه‌ی تعمیرات و نگهداری آن پایین می‌باشد. مزیت استفاده از این کمپرسورها این است که نسبت به سایر کمپرسورها صدا و لرزش و قیمت کمتری را دارد. چون عمده ترين محل مصرف ميني چيلرها ساختمان هاي مسكوني است بنابراين نوع كندانسور پيشنهادي براي ميني چيلرها، كندانسورهواخنك ميباشد. البته شايان ذكر است استفاده از كندانسور آب خنك بلامانع نيست اما به دليل سختي نگهداري و مصرف آب بالا و مشكلات جانبي از اين قبيل اين نوع كندانسور پيشنهاد نمي شود.

برای اندازه‌گیری قدرت سرمایی در دستگاه سرد کننده‌ی کوچک، از وات و در دستگاه‌های بزرگ از کیلووات استفاده می‌شود. برای ارزیابی قدرت دستگاه های سرد کننده، واحد دیگری وجود دارد و به زمانی بر می‌گردد که از یخ برای سرد کردن استفاده می‌کردند. استفاده از فناوری ساده‌تر و به‌کارگیری تجهیزات کمتر در این مینی چیلر ها مزایای خود را داشت اما باعث ایجاد مشکلاتی در برف‌ و باران و سرما و گرما نیز می‌شوند. البته ذکر این نکته بسیار مهم می باشد که برای یک سازنده قیمت تمام شده ی چیلر نسبت به مینی چیلر؛ هم در هزینه های زیرساخت؛ هم در هزینه های خود دستگاه کمتر خواهد بود.

استفاده از آب به عنوان سیال خنک کننده ، تنوع بار عالی را با حداقل پیچیدگی سیستم امکان پذیر می کند. تابلو‌ برق که شامل تجهیزات الکتریکی دستگاه مانند کلیدهای اصلی برق، کنتاکتورها، میکروپروسسور یا PLC، کنترل فاز و … می‌باشد. این قطعه که در آن مبرد گرمای آب را گرفته و خود تبخیر می‌شود، مرحله نهایی سیکل‌تبرید است. این قطعه که خود دو نوع مکانیکی و الکترونیکی دارد، جهت کاهش فشار مبرد و کنترل میزان مبرد عبوری در دستگاه تعبیه شده است. در صورتی که می خواهید بدانید آیا زنت تامین کننده هوای سرد و گرم هست و یا اطلاعات بیشتری در خصوص زنت بدانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید …

آشنایی با مینی چیلر و اجزای آن و معرفی مزایا و معایب مینی چیلر وب سایت اسپیتی-بتا تهویه

از معایب مینی چیلر می توان به عدم پاسخگویی به نیازهای سرمایشی اماکن بسیار بزرگ اشاره کرد (در چنین مواردی باید از چیلر استفاده شود). روش های دیگر نیز مثل استفاده از کمپرسور مجهز به اینورتر، استفاده از درایو اینورتر فن و … وجود دارد که با توجه به افزایش غیر موجه قیمت مینی چیلر خریداران رقبت کمتری برای استفاده از آن‌ها نشان می‌دهند. یکی از محصولات گروه صنعتی تهویه کارمانیا دنا هواساز هایژنیک می باشد که برای استفاده در اتاق تمیز بکار می رود. این دستگاه می تواند هوای بسیار تمیز با میزان دمای کنترل شده را در اختیار ما قرار داده و از انتقال باکتری ها و گسترش بیماری جلوگیری کند.

مشتریان گرامی جهت استعلام قیمت خرید مینی چیلرهای خانگیو همچنین خرید دستگاه با کارشناسان ما در ارتباط باشند. برای خرید دستگاه مینی چیلر تراکمی در بازار باید انواع آن را بشناسید تا بسته به کاربرد هر کدام، نوع مناسب آن را خریداری کنید. در صنایع زمانی که دما بالا برود آب خنک دستگاه مینی چیلر به داخل مبدل ورود پیدا کرده و بعد از خنک شدن دمای آب بالا می رود. جذب شدن رطوبت هوا و گرما سبب به وجود آمدن محیطی آرام و با تهویه می شود. با خرید دستگاه مینی چیلری که دارای منبع انبساط و پمپ است دیگر نیازی به استفاده از پکیج های گرمایشی ندارید.

گرمایش و سرمایش مینی چیلر به چه صورت است ؟

به طور معمول در ميني چيلرها از کمپرسور اسکرال استفاده مي‌شود که نسبت به ساير کمپرسورها اصطکاک، صدا، لرزش و نيز قيمت کم‌تري دارد . تعمیر مینی چیلر توسط نمایندگی مینی چیلر بسیار آسان و سریع انجام می شود. از خرید یک دستگاه خوب اطمینان حاصل می کنید زیرا تمامی اجزای دستگاه کارکرد خوبی دارند و هزینه نگهداری و تعمیر دستگاه نیز کم است. که در صورت بالا بودن ظرفیت (یک میلیون چیلر) این دستگاهها قابلیت ادغام شدن با هم را دارند. به طور معمول در ميني چيلرها از کمپرسور اسکرال استفاده مي‌شود که نسبت به ساير کمپرسورها اصطکاک، صدا، لرزش و نيز قيمت کم‌تري دارد.

  • در واقع می توان یک دستگاه مینی چیلر را چیلر هوا خنک نامید که ظرفیت کمتری داشته و در ابعاد کوچک تر تولید می شود.
  • بله با نصب تجهیزات خاص، مینی چیلر می تواند به جای سرد کردن آب، آب را در زمستان گرم کند و به فن کویل ها بفرستد ولی این کار در کشور ما توجیه اقتصادی ندارد.
  • براي افزايش بازدهي و قدرت گرمايشي ميني چيلر در زمستان، برخي از سازندگان با قرار دادن يک مشعل (شعله) آب را گرم مي‌کنند تا آب گرم بيش‌تري در فن کويل جريان يابد .
  • سیال مبرد به صورت بخار داغ وارد کمپرسور می‌شود و پس از افزایش فشار و دما از کمپرسور خارج شده و به سمت کندانسور منتقل می‌شود.

توسط cdyhqw

احسان باربر