اطلاعات لجستیکی | transemartlogistics

بهتر است حالا که قصد ارسال بار با کشتی را دارید کمی بیشتر با این اصطلاحات آشنا شوید. ارسال بار دریایی به استرالیا به طور غیر مستقیم از طریق بارگیری مجدد در دبی امکان پذیر است. مسیرهای دریایی از چین به بندرعباس فعال بوده و امکان استعلام قیمت وجود دارد.

  • نتیجه برای حمل بار از چین به ایران تنها راهی که می‌توان با قیمتی به صرفه این حجم از کالا را منتقل کرد، حمل با کشتی است.
  • البته این موضوع زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود که کالای موردنظرتان از وزن بالایی برخوردار باشد.
  • از این رو آن‌ها را با استفاده از سیستم حمل و نقل کانتینری جا به جا می کنند که در آن این وسایل را به صورت یک واحد منفرد حمل می کنند.
  • ایران ، از طرف شمال و جنوب به کشورهای همسایه از طریق دریا راه‌های ارتباطی زیادی دارد ، به همین دلیل از نظر جغرافیایی ، برای انتقال بار به صورت بین المللی مناسب است.
  • همچنین مانیفست در حکم اظهارنامه بار نیز بوده و در بسیاری از کشورها از این سند به عنوان اظهارنامه باراستفاده می شود.
اطلاعات لجستیکی | transemartlogistics

جهت رفع این مشکل و باز نگه داشتن دروازه تجارت جهانی تاجر ایرانی، مسیرهای حمل دیگری توسط این شرکت به مشتریان ارائه میگردد تا خدمت رسانی به بالاترین سطح کیفیت نائل آید. حمل و نقل دریاییکار حمل دریایی را از بنادر ایران به کلیه بنادر جهان به صورت یکپارچه به انجام می‌رساند. در این مواقعباربری دریاییمی‌بایست با در نظر گرفتن نوع کالا با تجمع دو یا چند محموله در یک کانتینر نرخ حمل را برای تاجر کاهش دهد.

حمل و نقل دریایی کوتاه (حمل و نقل ساحلی)

تفات اصلی که این روش با روش چارترینگ دارد این است که ، در بالک تمامی کالاها، چه بزرگ ، چه کوچک ، فاقد بسته بندی می‌باشند. کشتی هایی که برای کالاهای فله خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند ، با کشتی هایی که برای حمل مایعات در نظر گرفته شده ، کاملا تفاوت دارند. بخش عمده ی حمل و نقل دریایی از طریق کشتی های کانتینری انجام می‌شود.این کشتی ها به صورت خودکار با جرثقیل های عظیم الجثه ی دروازه ای بارگیری و تخلیه می‌شوند. ترابری دریایی با نظر به جابه‌جایی یکدست بار نیز از نظر اقتصادی و ایمنی از سایر روش‌های حمل و نقل دارای اطمینان بیشتری است. بارهای که وزن بسیار بالایی دارند را به سختی می‌توان از طریق وسایل نقلیه زمینی یا توسط قطار و هواپیما جابه جا نمود اما این گونه بارها به سهولت در حمل دریایی جابه‌جا می‌شوند.

اطلاعات و مدارک لازم برای حمل بار دریایی

اطلاعات محل بارگیری در بارگیری محموله های EXW آدرس مبدا بار و همچنین در بارگیری FOB نام دقیق بندرگاه مبدا بایستی در اختیار ما به عنوان شرکت حمل و نقل دریایی بار قرار گیرد. حمل کالاى خارجى و عبور محموله از خاک ایران که از یک نقطه مرزى کشور وارد و از نقطه مرزى دیگر خارج شود . در این روش هزینه حمل و بیمه بر عهده خریدار بوده و کالا به وسیله فروشنده در بندری که در قرارداد فروش ذکر شده روی عرشه کشتی گذارده شده و در مقصد بر روی عرشه به خریدار تحویل شرکت ترنس مارت لجستیک داده می شود.

حمل دریایی کانتینری – Container Shipping

در واقع یک شرکت حمل با کشتی یا حمل و نقل دریایی زمانی موفق است که برای جابه جایی کالاهای مورد نظرش از کشتی‌ های عظیم الجثه و بزرگ بهره گیرد. شاید جالب باشد بدانید که باد، باران، برف و سیل بیشتر از هر چیزی به حمل و نقل ریلی و جاده ای آسیب وارد می کند و در این مواقع است که مزایای حمل با کشتی را بیشتر می شناسید. حمل و نقل دریایی موثرترین روش برای جابجایی کالا در سطح جهانی محسوب می شود و هر ساله در جهان بیشترین درصد حمل و نقل کالا به انجام می رساند.

توسط cdyhqw

احسان باربر