انواع ولو شیرآلات صنعتی و پایپینگ ولو چیست؟ قیمت | کسری سارانانواع ولو شیرآلات صنعتی و پایپینگ ولو چیست؟ قیمت | کسری ساران

  • در این نوع شیر چون بندآور و نشیمنگاه آن طوری طراحی شده كه بطور سریع روی هم قرار می گیرند، بنابراین وسیله مناسبی است برای جریانهای كه مرتب باز وبسته می شوند.
  • دیسک قسمتی متحرک یکی از اجزای شیرهای صنعتی است که در واقع عامل قطع و وصل شدن جریان است.
  • فشار نقش مهمی در شیر دارد، افزایش جریان فشار ممکن است باعث نشتی در شیر شود.
  • برای آببند کردن و جلوگیری از ورود گرد و غبار به شیر از پکینگ مابین استم و درپوش انواع شیر های صنعتی استفاده می شود.
  • ساخت بدنه تمامی والوها با توجه به سایز به دو روش ریخته گری و فورج انجام می گیرد و همچنین ساخت و تعمیر بونت، بال، پلاگ، محور، نازل، کاور، لاینر، سیترینگ و غیره در کارخانه انجام می پذیرد.
  • در برخی مواقع، نوع به خصوصی از شیرها که بطور اتوماتیک باز و بسته می شوند و از بروز اتفاقات جلوگیری می کنند در صنعت به کار می روند. ولو (Valve) که به آن شیر یا شیرآلات گفته می شود، تجهیز مکانیکی است که در سیستم های لوله کشی (Piping) برای قطع و وصل کامل جریان و برای تنظیم (دما، فشار، جریان سیال و سطح مایعات) و ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد. چک ولو برای جلوگیری از برگشت جریان در سیستم‌های لوله کشی به کار می‌رود. فشار سیال عبوری از شیر باعث باز شدن شیر می‌شود و برگشت جریان باعث بسته شدن شیر می‌شود. همه شیرها قابلیت یکسانی در آب‌بندی و عدم نشت ندارند و از نقطه نظر آب‌بندی معمولاً به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

    لوله حفاری نفت / مشخصات و سایز / قیمت (Drill Pipes)

    به طور کلی جنس شیرآلات در صنعت، از چدن، برنج، برنز، استیل، فولاد کربن و فولاد ضد زنگ است. نوع اتصال شیرآلات چدنی به صورت فلنجی و نوع اتصال شیرآلات برنجی به صورت دنده ای است. اکچویتور در حقیقت قسمتی است که نیروی لازم جهت باز و بسته کردن یا کنترل جریان در شیر به آن اعمال می­شود و در واقع در ساختار شیرهای صنعتی نقش کنترلی را ایفا کرده و در ساختار شیر کنترل یا کنترل ولو ها نصب می گردد. این شیر سیگنال را از کنترل کننده سیستم دریافت و گشتاور مورد نیاز را برای مدیریت و چرخش شیر ایجاد می کند. شیرآلات کاربرد مختلف دارند، با توجه به کاربرد هر شیر جنس و موادی که برای ساخت آن استفاده می شود متفاوت است. برای مثال شیرآلات صنعتی که در کارهای ساختمانی به کار می روند از جنس چدن، برنج و برنز و استیل هستند.

    شیر صنعتی در طیف وسیعی از طراحی‌ها بسته به نوع کاربرد وجود دارد. بعضی از انواع مدل‌های آن عبارت‌اند از:

    در طراحی خطوط پایپینگ نقاط Seat و Unseat، نیروی لحظه ای بیشتری برای باز و بسته کردن استفاده می شود. بوبین برقی این شیر، دارای ساختار بسیار ساده بوده و در ولتاژهای 220V AC، 24V AC و 24V DC تولید می شود و به راحتی قطع و وصل سیال را انجام می دهد. شیرآلات خودکار مکانیکی به طور اتوماتیک، با فشار سیال مثل شیر یک طرفه یا در رنج تنظیمی کالیبراسیون شده مثل شیر اطمینان اتوماتیک سیال را عبور یا خروج می دهد. شیرهای صنعتی در اکثر سیستم‌های تجاری، نظامی، مسکونی، حمل و نقل و سازمان‌ها به کار رفته است. همچنین از این شیرها در شرکت‌های استخراج نفت و گاز، نیروگاه‌ها، معادن، صنایع شیمیایی و پتروشیمی، سیستم‌های فاضلاب و … استفاده می‌شود. علاوه بر نشتی داخلی، شیرها اغلب از ناحیه کنار استم نیز دچار نشتی می‌گردند.

    شیر فشاری (Squeeze valve)

    یک نوع شیر، جریان آب را از طریق سینک آشپزخانه شما کنترل می‌کند،نوع دیگر ورود گاز پروپان را به مشعل‌های اجاق گاز کنترل می‌کند. بنابراین شیرها کاربردهای مختلفی دارند، به عنوان مثال در خارج از خانه، شیرهای صنعتی برای تحمل فشار بالا مایع و یا گاز، ساخته شده‌اند و تا سال‌ها برای استفاده در محیط‌های سخت دوام می‌آورند. در خرید و فروش انواع شیرآلات صنعتی باید به این نکات توجه کنیم که این شیرآلات در انواع و جنس ها و اندازه های متفاوت تولید می شوند و با توجه به کاربرد و نیازمان آن ها را تهیه کنیم.