تعمیر تجهیزات پزشکی Medical Device دیجی برد | آموزشگاه آپادانا تبریز

بعد از شناخت قطعات الکترونیکی سراغ ابزارها جهت تست و اندازه گیری و درآوردن و جازدن آنها میپردازیم. سپس سراغ بردهای تغذیه، سوئیچینگ، مدار پاور، بردهای اینورتر در لوازم پزشکی میپردازیم. حداقل در کارگاه با ۷ مدل مدار تغذیه آشنا شده و بعد از آن عیب یابی برد را شروع میکنیم. ولتاژ گیری برد، نقشه خوانی مدار، مسیریابی قطعات SMD الکترونیکی و بررسی آی سی ها و چیپ ست های کنترلر از اهم تدریس این جلسات است.

هر کدام از این سیستم ها به طور معمول و تقریبی، 3 الی 4 میلیون تومان ارزش دارند و برای تعمیرات دوره ای آن ها، باید هزینه ای معادل 1 دهم این مبلغ، پرداخت شود. اما همین بیمارستان دارای تجهیزات و دستگاه های پزشکی نظیر دستگاه ام آرا آی، سیتی اسکن، ونتیلاتور و خیلی چیزهای دیگر است که ارزش آن ها گاهی به چند صد میلیون تومان می رسد. اکثر مهندسان پزشکی در آزمایشگاه‌هایی با پروتکل‌های ایمنی محیط کار دقیق، کار می‌کنند و این مساله می‌تواند برای آنها مخاطره‌آمیز باشد.

سازمان غذا و داروی آمریکا هر یک از وسایل مربوط در تجهیزات پزشکی را با توجه به تاثیری که بر روی بدن و سلامتی انسان دارند، در سه کلاس تقسیم نموده است. به علت گسترش خدمات آنلاین مشتریان مهمولاً علاقه بیشتری به جست و جو در اپلیکیشن ها و سایت های آنلاین هستند. به همین دلیل شما به عنوان تعمیرکار حرفه ای، می‌توانید به این سایت ها مراجعه نمایید؛ و کار خود را در ارتباط با مشتریان شروع کنید. کامتک با گزینشهای سخت با تجربه ترین اساتید متخصص و تعمیرکار را برای کلاسهای آموزشی گلچین میکند. انواع بردهای مختلف از جدیدترین برندها بصورت سالم و خراب در کارگاههای آموزشی کامتک مهیا است. “مجتمع آموزشی” آپادانا یکی از زیر مجموعه های هولدینگ “ایرکاس” بوده و زیر نظر این سازمان اقدام به فعالیت های علمی و آموزشی در تمامی حوزه ها می نماید.

  • یک مهندس پزشکی ممکن است به‌عنوان بخشی از کار، در معرض بیماری، شوک الکتریکی، تابش، سوختگی و بخارات سمی قرار گیرد.
  • در نتیجه اختلاف پتانسیل ما بین بدن شما و وسیله الکترونیکی از بین رفته و از ایجاد جریان الکتریکی جلوگیری می شود.
  • چناچه مهندسان پزشکی در سازمان‌های دولتی مشغول به کار شوند، براساس قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کنند.
  • شرکت‌های تعمیرات تجهیزات پزشکی که نیازهای امکاناتی را درک می‌کنند که ارائه می‌کنند و این موضوع را می‌دانند، بنابراین مطمئن می‌شوند که خدمات درجه یک و کارآمد را انجام می‌دهند و در عین حال هزینه‌های اضافی پایین و مقرون به صرفه بودن را برای مراکز بهداشتی در سراسر کشور دارند.
  • آموزش آزمایشگاهی که یک مهندس زیست پزشکی به عنوان بخشی از تحصیلات دوره متوسطه می‌بیند، پایه‌ای محکم برای به حداقل رساندن خطرات محیط کار فراهم می‌کند.
تعمیر تجهیزات پزشکی Medical Device دیجی برد | آموزشگاه آپادانا تبریز

برخی از تکنسین‌های تعمیر تجهیزات پزشکی عضو اتحادیه‌های کارگری هستند که از طرف آن‌ها درباره دستمزد مذاکره می‌کنند. در دهه آینده انتظار می‌رود که استخدام تکنسین‌های تعمیر تجهیزات پزشکی سریع‌تر از حد متوسط رشد کند، چرا که با افزایش سن، افراد به تجهیزات و وسایل پزشکی نیاز بیشتری دارند. علاوه بر این، پیشرفت های تکنولوژیکی در تجهیزات پزشکی نیازمند تعمیرکار فنی برای تعمیر یا به روز رسانی این دستگاه هاست.

دوره تجارت ملزومات مصرفی پزشکی و دندانپزشکی

ممکن است در ذهن شما سوالات بسیار زیادی پیرامون تجهیزات پزشکی، درآمد و بازار کار و خیلی چیزهای دیگر پدید آمده باشد. ما در این مطلب سعی کردیم اکثر مسائل و دغدغه های شما را با معرفی کامل این رشته، بر طرف کنیم. هدف این دوره افزایش سطح توانمندی‎های مخاطبین در زمینه اصول کارکرد و تعمیرات تجهیزات پزشکی می‎باشد. گسترش روزافزون علم و تکنولوژی خصوصاً در جنبه‎های مختلف زندگی از جمله پزشکی امری انکارناپذیر است و بدیهی است توسعه علم پزشکی بدون وجود تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی مختلف غیرممکن می‎باشد و به نوعی رشد این علم را می‌توان مدیون وجود دستگاه‎ها و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی دانست. همکاری پزشکان با مهندسان پزشکی عامل اصلی توسعه این تجهیزات و پیدایش روش‎های نوین درمان و کنترل بسیاری از بیماری‌ها بوده است.

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی تجهیزات پزشکی

توسط cdyhqw

احسان باربر