شرکت آسانسور و پله برقی آسا در تهران حجره جو

پله های برقی ها هرگز در اثر تغییرات آب و هوایی و بارش باران صدمه نمی بینند. اگر در هنگام ساخت بنا، آسانسور در ساختمان جاگذاری نشود، می توان امکان نصب سازه در آینده را بررسی کرد. مواردی از قبیل مقاومت سازه ساختمان، امکان تقویت سازه، محل مناسب نصب و برخی ملاحظات فنی نشان می دهد که بنا برای نصب آسانسور مناسب است یا خیر.

  • دکمه قرمزرنگ در گوشه و پایین سمت راست ورودی و خروجی پله‌برقی جهت توقف، اضطراری است.
  • در حجره جو کاربران مستقیماً با هم تماس می‌گیرند و هیچ واسطه‌ای در این میان وجود ندارد، پس دقت فرمایید که در خرید و فروشِ شما حجره جو هیچ دخالتی ندارد و کاربران باید خودشان جنبه‌های مختلف امنیتی را در نظر بگیرند.
  • در این حالت، کابین مجهز به درب اتوماتیک بوده که پس از توقف کابین از یک سمت به سمت دیگر بازشده لیکن درب طبقه به‌صورت لولایی بوده و بایستی به‌صورت دستی توسط کاربر باز شود.

قطعاتی همانند روکش بدنه، سبک پله ها، رنگ ظاهری و غیره می تواند با سلیقه مشتریان متنوع باشد و ظاهر زیبایی داشته باشند. اما از نظر طراحی و کیفیت فنی باید توجه داشت که در کنار شکل ظاهری شیک، باید به تجهیزات پله برقی دقت شود. زیرا پله برقی برای انتقال افراد در بین ساختمان هاست، بنابراین باید به گونه ای طراحی شود که ایمنی آنها حفظ شود.

پله برقی با زاویه ۳۵ درجه

واقعیت– سرعت حرکت یک پله برقی معمولاً معادل نصف سرعت راه رفتن عادی افراد است. این سوء برداشت هنگامی اتفاق می افتد که کسی ثابت روی پله برقی ایستاده و به بنظر همه اشیای کناری در حال حرکت هستند. واقعیت– یک پله برقی یک ماشین متحرک ۶ تنی است و باید با آن همانطوریکه هست برخورد شود. آنها همانقدری به توجه نیاز دارند که یک اتومبیل در حال حرکت نیاز این سایت را مرور کنید دارد.

پس از حمل پله به محل نصب، تجهیزات مربوط به محفظه های بالا و پائین در جای خود قرار گرفته و نصب می شوند. روشهای مختلفی جهت حمل و قرار دادن خرپای پله برقی بر روی محل نصب در طبقات وجود دارد. بیشترین کاربرد پله برقی در اماکن عمومی مانند فرودگاه ها، مترو، ساختمان های تجاری و فروشگاه های بزرگ و … خوشبختانه در اغلب ساختمان های قدیمی می توان نوعی از بالابر را نصب کرد اما استفاده از شیوه های مناسب در نصب و همچنین انتخاب بهترین نوع آسانسور در این ساختمان ها اهمیت زیادی دارد. بررسی وضعیت ساختمان توسط کارشناسان فنی انجام می شود و بهترین راهکار برای نصب انواع آسانسور خانگی به ساکنین پیشنهاد می شود. سیلندرهای هیدرولیکی و لوله های سیلندری در سامانه های هیدرولیکی به کارگیری می شوند.

شرکت آسانسور و پله برقی آسا در تهران

بررسی وضعیت سیم کشی ها در چاهک آسانسور ( تمامی سیمهای مربوطه باید در خرطومی قابل انعطاف قرار بگیرند و داکتها باید دارای روکش بوده و تنها بر روی دیواره ها در آسانسور به کار روند. همانگونه که از نام آن پیداست، بر روی نرده های کناری پله برقی ها یک دستگیره نصب می گردد که برای حفظ تعادل افرادی که از پله برقی استفاده می کنند می باشد. از مهمترین قسمت های یک سیستم پله برقی در واقع قسمت استپ آن است، به پلکان موجود بر روی پله برقی استپ می گویند. زمانی که بخواهیم ارتفاع یک پله برقی را برای طراحی بدست آوریم باید اندازه فاصله دو طبقه از هم را داشته باشیم تا بر اساس آن ارتفاع پله برقی برای ساخت، تعیین شود.

درب‌هایی هستند که در محل ورودی طبقات به کابین قرار می‌گیرند و دارای انواع مختلفی مانند؛ تلسکوپی (یک‌طرف بازشو)، سانترال (وسط بازشو)، آکاردئونی و لولایی هستند. فضایی است که ریل‌ها و برخی تجهیزات دیگر آسانسور در آن نصب می‌شوند و کابین و وزنه تعادل در این مکان حرکت می‌کنند. سیستم هدایتگری در داخل خرپا تعبیه شده تا زنجیر پله ها که باعث حرکت دائم پله ها در یک مسیر حلقوی میشود را در مسیر خود قرار دهد. یکی برای چرخ های جلوئی پله ها که به چرخ پله موسوم بوده و دیگری برای چرخهای عقبی پله ها که به چرخ کشنده موسوم می باشد. موقعیت نسبی این چرخها باعث میشود تا پله ها پس از خروج از صفحه شانه پائین بصورت یک راه پله در طول مسیر خرپا قرار گیرند.

شرکت آسانسور و پله برقی آسا در تهران حجره جو

در ادامه می توانید در مورد انواع پله برقی بر اساس کارکرد و موارد مهم در استاندارد آن مطالعه بفرمایید. حفاظت از حریق در محفظه های زمینی ( موتورخانه و چاهک) پله برقی در طبقات ممکن است بوسیله تعبیه اسپرینکلر(آب فشان) های خودکار یا پوشاندن آنها با پرده های نسوز صورت گیرد. برای جلوگیری از افزایش بیش از حد دمای کارکرد، بایستی در محفظه نصب موتور و چرخدنده ها ،دریچه هائی برای تهویه هوا درنظر گرفته شود. هرگاه پله برقی بعنوان عامل اصلی جابجائی مسافر بین طبقات انتخاب شود، پیشنهاد می گردد که در مجاورت پله برقی، راه پله ای نیز در نظر گرفته شود . همچنین ممکن است لازم باشد که آسانسور ویلچربری در مجاورت پله برقی درنظر گرفته شود تا معلولین بتوانند از آن استفاده نمایند.

توسط cdyhqw

احسان باربر