مشخصات تکنیکال و کاربری های S7-1200 PLC آسام فروشگاه پی ال سی و اتوماسیون محصولات زیمنس در ایران

این پردازنده ها به طور بخصوصی برای درخواست های خاص و شرایط محیطی حساس خرید plc زیمنس تفسیر شده اند. آنها با پالایش های خاص خود شناخته شده و مزایای قابل توجهی ارائه می دهند. رسانه مهارتی نماتک به شما کمک می‌کند تا به راحتی مهارت‌های کاربردی در حوزه صنعت را بیاموزید و گامی موثر در پیشرفت صنعت کشور بردارید. برای یادگیری بیشتر پیشنهاد می کنیم در ابتدا خودتان سعی در نوشتن این برنامه داشته باشید.

  • در ایران تصمیم بگیرد تا علاوه بر تامین انواع مدل های مختلف این پی ال سی، آموزش برنامه نویسی آن را نیز تهیه کند تا علاقه مندان و استفاده کنندگان از این قطعه اتوماسیون صنعتی بتوانند دانش خود را افزایش داده و از حداکثر قابلیت های این PLC بهره ببرند.
  • محافظ برای همه سری از PLC های خانواده SIMATIC S7، پی ال سی هایی با عنوان SIPLUS را ارائه داده است، که در شرایط محیطی نامطلوب بخوبی کار می باشند.
  • با توجه به این که چندین مورد از دستگاه های مورد اشاره برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده اند 3 عدد گواهی ثبت اختراع نیز به آقای مهندس همایون فرد اختصاص یافته است.
  • شرکت زیمنس دو نوع CPU با کارائی های متفاوت برای پی ال سی S تولید کرده است، که هر کدام از CPU ها قابل ارتقاء هستند.
  • ایشان همچنین در زمینه آموزش اتوماسیون صنعتی هم فعالیت گسترده ای داشته اند که برگزاری چندید دوره در مجتمع های فنی و دانشگاه های سراسر کشور از آن جمله به شمار می رود.

ظرفیت CPU 1214FC پی ال سی S زیمنس 125KB است در دو مدل DC/DC/DC و DC/DC/RLY عرضه می‌شود. دارای 24 ورودی/خروجی استاندارد یکپارچه شامل 14 ورودی دیجیتال 24 ولت DC و 10خروجی دیجیتال 24 ولت DC یا 10 خروجی رله‌ایی و دو ورودی آنالوگ استاندارد یکپارچه 0-10 ولت است. با ماژول‌های I/O مربوط به CPUهای استاندارد و ایمن در برابرخطا (یک کارت SB، حداکثر 8 ماژول SM استاندارد یا fail-safe و حداکثر3 ماژول CM) قابل توسعه هستند. دارای 6 کانتر (سه کانتر با فرکانس کاری نهایتا 100kHz و سه کانتر با فرکانس نهایتا 30kHz ) است. ظرفیت CPU 1212FC پی ال سی S زیمنس 100KB است در دو مدل DC/DC/DC و DC/DC/RLY عرضه می‌شود.

کارت ورودی دیجیتال PLC زیمنس SM 1221 با کد 6ES7221-1BF32-0XB0 دارای 8 ورودی دیجیتال با مشخصات. این سی پی یو، CPU نسخه استاندارد سری PLC 1200 می باشد که بصورت کامپکت بوده و تعدادی ورودی و خروجی را روی خود CPU قرار دارد. تمام CPU های سری PLC S زیمنس دارای پورت PROFINET می باشند که جهت دانلود و آپلود برنامه از طریق نرم افزار TIA Portal، مانیتورینگ و شبکه شدن با یک PLC دیگر، این پورت مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از مدل های PLC S زیمنس علاوه بر پورت PROFINET دارای Profibus-DP نیز می باشند. از پسوند DP در type این مدل از CPU های زیمنس برای پروتکل شبکه پروفیباس و از پسوند PN برای پروتکل شبکه پروفینت یا اترنت استفاده می شود که به معنی داشتن دو پورت PROFINET و Profibus-DP روی CPU می باشد. در این سری لازم است منبع تغذیه آن بصورت جداگانه انتخاب شود و در CPU هایی که بصورت کامپکت نمی باشند نیز ماژول کارت ورودی و خروجی هم انتخاب شود.

مشخصات تکنیکال و کاربری های S7-1200 PLC آسام فروشگاه پی ال سی و اتوماسیون محصولات زیمنس در ایران

تابع Trace امکان آنالیز مقادیر دیجیتال و آنالوگی که وارد Cpu می‌شوند را می‌دهد و با برنامه‌نویسی دقیق‌تری که انجام می‌دهد، به عیب‌یابی سریع می‌رسد. پس از وقفه چندین ساله در ارائه مدل های جدید کنترلر از خانواده SIMATIC S7 شرکت زیمنس اوایل سال 2009 میلادی اقدام به ارائه نسل جدید PLC ها به اسم سری S نمود.این PLC اقتصادی محصول کمپانی زیمنس است که جایگزین مدل های سری S7-200 شده است. این پلتفورم تمام کارهایی که PLCهای دیگر انجام می دهد را نیز انجام می دهد اما قابلیت های بیشتری نیز دارد. با ماژول‌های ورودی/ خروجی مربوط بهCPUهای استاندارد و ایمن در برابرخطا (یک کارت SB، حداکثر 8 ماژول SM استاندار و حداکثر3 ماژول CM ) قابل توسعه هستند. دارای 6 کانتر (سه کانتر با فرکانس کاری نهایتا 100kHz و سه کانتر با فرکانس نهایتا 30kHz) است.

این مدل سی پی یو اس 7 زیمنس، CPU 1212C سری PLC S زیمنس در 5 مدل ارائه شده است. در جدول زیر می توان مشخصات و تفاوت های CPU 1212C پی ال سی S زیمنس را مشاهده کرد. نرم افزار برنامه نویسی پی ال سی PLCS71200 TIA PORTAL می باشد که کاربری آسانی را شامل می شود.

PLC زیمنس CPU 1211C-DC/DC/DC

سیگنال ماژول خروجی دیجیتال زیمنس SM 1222 با کد 6ES7222-1XF32-0XB0 دارای 8 خروجی رله ای بصورت Changeover با مشخصات، حداکثر قدرت سوئیچینگ 2 آمپر برای Resistive load و 200 وات برای Lamp load. قابلیت سوئیچ کردن ولتاژ 5 الی 30 ولت DC و ولتاژ 5 الی 250 ولت AC. زمان تاخیر جهت دریافت سیگنال یک، 10 میلی ثانیه و زمان تاخیر جهت دریافت سیگنال صفر، 10میلی ثانیه است. سیگنال ماژول خروجی دیجیتال زیمنس SM 1222 با کد 6ES7222-1HH32-0XB0 دارای 16 خروجی رله ای با مشخصات، حداکثر قدرت سوئیچینگ 2 آمپر برای Resistive load و 200 وات برای Lamp load.

پی ال سی زیمنس S7-1200جایگزینی برای سری S7200 میباشد که از سال 2013 طراحی و عرضه شده است، پی ال سی زیمنس S7 به دو صورت ماژولار (با قابلیت افزایش I/O) و جمع و جور یا اصلاحا (Compact ، بدون امکان ارتقای تعداد I/O) موجود میباشد. این محصول تولید سال ۲۰۱۰ میلادی است که در نسخه های متعدد در حال به روز رسانی است. زبان های برنامه نویسی LAD و FBD را می توانید برای برنامه نویسی استفاده کنید. PLC S زیمنس کنترل کننده توانا با قابلیت های منحصر به فرد است و در حوزه اتوماسیون صنعتی تمام خواسته های شما را جهت کار با سیستم های مختلف رفع خواهد نمود. طراحی ظاهری بی نظیر، ساختار منعطف و بانک دستورالعمل های کامل، پی ال سی S زیمنس را به یک راه کار بی نظیر جهت کنترل سیستم های اتوماسیون صنعتی تبدیل کرده است.

مثال‌های کاربری S7-1200 شامل موارد زیر می‌شود

با توجه به این که برنامه نویسی PLC s در نرم افزار TIA Portal شرکت زیمنس انجام می پذیرد، شما نیازی به یادگیری محیط قدیمی برنامه نویسی یعنی Simatic Manager نخواهید داشت. پی ال سی SIMATIC S دارای طراحی ماژولار با قابلیت مقیاس پذیری است. این سری از پی ال سی ها به عنوان یک رابط کاربری مرتبط با دستگاه و کارخانه ها در انواع مختلفی از ماژول های سیگنال ورودی، خروجی و همچنین ماژول هایی برای عملکردهای تکنولوژیکی خاص مانند شمارش و ماژول های ارتباطی بصورت مرکزی یا غیر مرکزی در دسترس هستند. پی ال سی های سری SIMATIC S دارای درجه حفاظت IP20 است و به منظور نصب در یک کابینت کنترلی طراحی شده است. این مدل سی پی یو اس 7 زیمنس، CPU 1215C سری PLC S در 5 مدل ارائه شده است.

مقایسه گر ها بلوک های عملیاتی هستند که دو خانه حافظه را با یکدیگر مقایسه کرده و خروجی آن را به صورت منطقی در اختیار برنامه نویس قرار می‌دهند. همچنین در این فصل با عملیات ریاضی عملیات منطقی بر روی اعداد بزرگ آشنا خواهید شد. شما در این فصل با انواع حافظه و ساختار ذخیره سازی اعداد در حافظه plc و کامپیوتر آشنا خواهید شد. همچنین مبانی اعداد و نحوه شمارش در مبانی مختلف و نحوه تبدیل مبانی مختلف به یکدیگر را در این فرصت آموزش می بینید.

این تعداد از I/O، عموما جوابگوی نیازهای ما در بسیاری از پروژه ها می باشد. در این مقاله و ویدیوهای آموزشی آن سعی داریم شما را به خوبی با این فضا آشنا کنیم، همراه ما باشید. در صورتی که سنسور PT100 تشخیص دهد به حرارت روغن هیدرولیک از 80 درجه سانتیگراد بیشتر شده است، فن رادیاتور روغن روشن می شود و هنگامی که حرارت روغن به کمتر از 40 درجه برسد، فن خاموش می شود.

توسط cdyhqw

احسان باربر