هنر خیاطی را با ما بیاموزید

کف بهتر است رنگ دار باشد و می توان از تنالیته های تیره تر رنگ ها استفاده کرد زیرا کف را سنگین تر و محکم تر نشان می دهد و قدم گذاشتن بر روی آن را مطمئن تر می کند و در کل رنگ تیره در کف چشم را به سمت پایین می کشاند. در طراحی داخلی مطب ها و مراکز درمانی روانشناسی در کل فضا و محیط را به دو دسته می توان تقسیم بندی کرد. هدف اصلی در طراحی دکوراسیون مطب پزشکی مانند مطب پزشکان عمومی، روانشناسان دکوراسیون دندانپزشکی این است که بتوان به بهترین شکل ممکن فضای داخلی مطب را بهینه کرد و همچنین علاوه بر موارد ذکر شده میزان عملکردها را بالا برد. هرسال صدها تن از پزشکان، در بخشهای مختلف پزشکی دنبال افرادی میگردند که بتوانند دکوراسیون مطب پزشکی را با ایدههای طراحی خود بسازند و پزشکان را از بابت هزینههای زیادی برای این کار برهانند. میتوان از نور های نقطه ای برای تاکید بر دیوار های خاص استفاده کرد تا نور محیط زیاد نشود.

امروزه توجه به طراحی داخلی کلینیک زیبایی بسیار مهم است و پزشکان تمایل دارند تا مطب خود را به فضایی زیبا و در عین حال آرامش بخش تبدیل نمایند تا حس بهتری را به مراجعه کنندگان خود القا کنند. انتخاب ترکیب رنگ درست و نورپردازی مناسب می تواند فضای دلپذیری را ایجاد کند که مراجعه کنندگان از گذراندن زمان خود چه برای انتظار و چه برای درمان خسته نشوند و روحیه خوب خود را حفظ نمایند. تلویزیون یا رادیو می تواند وسیله ای باشد برای گذراندن زمان برای شخص منتظر که جدا از آن ذهن بیمار را برای مدتی از درد دور می کند. ممکن است بیمار یا همراه، زمان زیادی را در مطب بماند و نیاز به شارژ گوشی همراه خود داشته باشد. نکته مهم دیگر در طراحی دکوراسیون داخلی مطب در تهران، نورپردازی آن است. نکته مهم دیگر در طراحی کلینیک های فیزیوتراپی پارتیشن بندی اصولی است.

به کار بردن این ویژگیها در طراحی دکور کلینیک زیبایی، نقش بسیار زیادی در جلب مراجعهکنندگان به کلینیک دارد. اما این تصور بسیار اشتباه است. برنامه ریزی فضا یک روش طراحی است که هدف آن بهینه سازی پذیرایی ، مراقبت و استراحت در مراکز درمانی شما است. هدف اصلی آن زیبا سازی یک مکان است. مکان جو ایجاد می کند ، احساسات را تحریک می کند. او نه تنها به جنبه زیبایی شناختی مکان توجه دارد ، بلکه به جنبه عملکردی آن ، احترام به استانداردها ، هویت آن ، سازگاری آن با افرادی که در آنجا زندگی می کنند یا کار می کنند نیز توجه دارد. چون رسیدگی به بیمار و معاینات فردی او تنها اصول درمان محسوب نمیشود، بلکه باید تمام المان ها دست به دست هم بدهند تا بتوان رضایت نسبی مراجعه کننده را جلب کرد. مبلمان استفاده شده در این اماکن باید صندلی های ارتوپدی و حداقل برای 5 بیمار باشد، یادمان باشد که انتخاب صندلی برای شخص بیمار باید با توجه به نیاز او باشد و باید حتما ارتوپدیک باشد و نباید فکر کنیم که مبل های لوکس و گران قیمت می تواند مناسب مطب ما باشد.

5- یک نکته ظریف در طراحی مطب و کلینیک این است که در سالن های انتظار فضایی به قفسه و یا کتابخانه ایی کوچک اختصاص داده شود، تا افرادی که در سالن انتظار قرار دارند، با مطالعه زمان خود را سپری کنند. این بخش باید جایی دور از دید عموم قرار بگیرد . برای در نظر گرفتن طراحی مطب دندانپزشکی مواد و متریالی که قرار است، از آن استفاده کنید، نقش بسیار مهمی را اجرا میکند. اجرا یک موسیقی لطیف و آرامشبخش و یک پسزمینه بسیار زیباروی دیوارها، نصب صندلیهای خوب (یا یک مبل رنگی بارنگهای شاد ) و یا صندلیهای زیبا و رنگارنگ در کنار تابلوهای دارای انرژی مثبت و انتخاب خوب و عالی در مورد مجلات و حتی کتابها برای مطالعه میتواند دکوراسیون داخلی مطب پزشکی را یک جلوه خوب بدهد. مدل صندلیهای طرح جدید برای دندانپزشکی که هم افراد با نشستن بر روی آنها احساس راحتی و آرامش بیشتری می کند.

شما می توانید تعدادی از کار های ساده طراحی داخلی را خودتان به عهده گرفته و اجرایی کنید، ولی برای بعضی از کار های مهم تر و ضروری تر از مهارت یک طراح داخلی کمک بگیرید. تیم های ما برای کمک به شما در پیش بینی فضای آینده خود و اطمینان از اینکه انتظارات شما را برآورده می کند ، طرح های هدف ، مدل های سه بعدی ، نوت بوک های تزئینی یا حتی تابلوهای خلقی را ایجاد می کنند. متاسفانه در کشور ما اکثر مردم فکر می کنند که نظارت کردن روی پروژه کار راحت و آسانی است. ممکن است، شما نیز مشاهده کرده باشید که اغلب سالن های انتظار مراکز درمانی و مطب های دندانپزشکی مانند قبل، فقط محدود به یکسری وسایل مانند مبلمان و وسایل سرگرمکننده و عناصر سرگرمی نمی باشد. اما به طور کلی برای انجام دکوراسیون فضاهایی که به عنوان فضای درمانی شناخته می شوند یکسری اصول و قوانین وجود دارد که باید رعایت شوند . سنگ و سرامیک به دلیل سهولت در شستشو می توانند متریال خوبی برای اماکن درمانی باشد ولی امکان سر خوردن در آن بیشتر است پس در مورد مطب پزشکان ارتوپد بهتر است از لمینیت یا رنگ اپوکسی استفاده شود که هم امکان سر خوردن در آن کمتر است و نسبت به سنگ و سرامیک نرم تر است.

در حال حاضر توجه به سلامتی و روحیات افراد موضوعی بسیار مهم است که طراحان دکوراسیون داخلی همواره به آن توجه می کنند. حتی بهترین دکوراسیون هم برای بسیاری از افراد هزینه ای بسیار مناسب دارد. در صورتی که برای طراحی داخلی مطب خود ایدهای ندارید، بهتر است با کارشناسان ماهر در این حوزه تماس بگیرید و انجام کار را به افراد با تجربه بسپارید. امروز ، محل کار به مکانی برای زندگی تبدیل می شود ؛ افراد برای انجام مأموریت های حرفه ای ، کارهای روزمره ، سفارش مواد غذایی خود ، ورزش ، لذت بردن از فضای سبز یا پانوراما به آنجا می روند. در این مطلب ما در مبلمان اداری آدینا قصد داریم انواع ایده های کاربردی و مدرن را برای طراحی دکوراسیون مطب پزشکی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم که با الگوبرداری از این ایده ها می توانید طراحی داخلی مدرن و کاربردی را در مطب پزشکی داشته باشید. هنگامی که برنامه های توسعه توسط شما تأیید شد ، ما بهترین تأمین کنندگان و پیمانکاران فرعی را انتخاب می کنیم ، برنامه کار را تعریف می کنیم ، جلسات هفتگی سایت را ترتیب می دهیم و مطابقت دستاوردها را با برنامه های اصلی بررسی می کنیم.

لکه های رنگی ایجاد کنید، برای مثال میتوانید یک دیوار را کاغذ کنید و بر روی دیوار دیگر که به رنگ سفید است یک تابلو نصب کنید. نصب دستگیره بر روی دیوارها می تواند باعث سهولت استفاده از سرویس شود. پله برای مراکز درمانی و مطب ها مخصوصا برای پزشکان ارتوپد اصلا توصیه نمی شود اما در صورتی که به اجبار به استفاده از پله هستید و امکان نصب آسانسور هیدرولیکی را ندارید سعی کنید ارتفاع پله را از استاندارد آن با استفاده از فوم یا هر متریال نرم دیگر کم کنید تا قدم برداشتن برای بیمار راحت تر باشد. البته اغلب پزشکان به خاطر هزینههای زیاد از این موضوع چشمپوشی کرده و یک مطب معمولی و ساده را برای خود و مراجعین خود تشکیل میدهند که این کار باعث به وجود آمدن استرس برای بیماران و مراجعهکنندگان میباشد. اگر فضایی که قصد طراحی داخلی برای آن دارید، به شکل یک کلینیک می باشد که هم زمان چندین پزشک و دندان پزشک در آن می تواند خدمات ارائه دهند. اگر به طور متوسط در هر ساعت هر پزشک 5 بیمار را معاینه کند و هر بیمار با 1 همراه مراجعه کند و به ازای هر شخص 1.5 متر مربع فضای نشستن نیاز باشد حداقل به 15 متر مربع فضا برای نشستن نیاز است و جدای آن 2 تخت در فضای جداگانه برای بیمارانی که نمی توانند بنشینند.

هر چقدر که نمای داخلی و دکوراسیون مطب زیباتر و دلنشین تر باشد، علاوه بر این که در روحیه ی افراد تاثیر مثبت می گذارد، باعث می شود تا تعداد مراجعه کنندگان به آن مطب نیز بیشتر باشند. همچنین رنگ این مبلمان باید با فضای داخلی مطب همخوانی داشته باشد تا ایجاد خستگی بصری برای شما و مراجعه کنندگان شما را نکند. پارتیشن بندی اصولی، استفاده از صندلی یا مبلمان مناسب، تنظیم نور مناسب برای دفتر کار و از عوامل مهم در دکوراسیون این فضاها هستند. زیبا نبودن دکوراسیون مطب پزشک ممکن است احساس ناخوشایندی در مراجعین مطب ایجاد کند؛ ازین رو بهتر است پزشکان برای دکوراسیون مطب خود اهمیت قائل شده و با کمک دکوراسیون مناسب، ظاهر خوشایند و آرامبخشی برای مطب ایجاد کنند. آگاهی از این موضوع کمک شایانی به طراحان داخلی کرده است تا فضا داخلی هر مکانی را به محیطی مسرت بخش برای ساکنانش مبدل سازند. با استفاده از مبلمان اداری آدینا ، شما این تضمین را دارید که برنامه توسعه به طور تند و تیز به تعهدات مختلف شما از نظر ایمنی و دسترسی برای افراد با تحرک کمتر احترام می گذارد.

تهویه ی مناسب هم یکی از مواردی است که باید در جای درست قرار بگیرد تا بوی لوازم آرایشی باعث آزار بیماران نشود. زیرا در این شرایط هم هزینه های لوازم افزایش پیدا می کند و هم هزینه های دستمزد طراح. از پیچیده ترین طراحی ها و دکوراسیون ها می توان به طراحی دکوراسیون مطب ها اشاره کرد ولی در عین حال دیزاین داخلی مطب امری بسیار جذاب است زیرا با یک دکوراسیون مدرن و مناسب می توان تصویر معتبر و حرفه ای از پزشک را در ذهن بیمار ایجاد کرد. ایجاد قفسه کتاب در مطب ها جزو اصول و ارکان اصلی طراحی نیست اما به کاربردن آن یک امتیاز خواهد بود زیرا در اکثر مطب ها مجلات و روزنامه ها و مطالب پزشکی روی میز جلوی مبلی به صورت نامنظمی قرار دارد و وجود چندین قفسه روی دیوار یا هر قسمت ایده آل از این فضا نظم خاصی می بخشد. می توانید صندلیهای دندانپزشکی را کنار پنجره قرار دهید تا از این جهت به فضای بیرون دسترسی داشته باشند و بتوانند میزان کمی اضطراب خود را کاهش دهند. انواع ین مطلب از صندلیهای مناسب مطب زنان است، باید با قوی و. در طراحی اتاق دکتر به کاربری مطب توجه ویژه ای داشته باشید.شاید نیاز به یک نمایشگر بزرگ برای نمایش آزمایش ها به بیمار داشته باشید.اگر یک مطب دندانپزشکی را طراحی میکنید به دسترسی های مختلف پزشک توجه کنید.اگر مطبتان برای کودکان طراحی میشود به امنیت فضا توجه ویژه ای کنید.

درب ورودی سرویس باید حدود 100 سانتی متر باشد تا ویلچر از آن عبور کند و درب آن باید به سمت خارج باشدرتا خروج با ویلچر آسان باشد و آستانه در ارتفاعی کم داشته باشد تا چرخ ویلچر آسان تر از آن رد شود. جایگاه اول اتاق انتظار، یک اتاق که به خوبی تزئین شده و مبله شده است، این فضایی است که باید خوشحال، راحت و سرگرمکننده باشد تا بیماران بتوانند جهت معاینه صبر کنند، طراحی دکوراسیون مطب پزشکی باید به نحوی باشد که بیماران مضطرب نباشند یا عجله برای زودتر معاینه شدن نداشته باشند و ایجاد طراحی داخلی مطب زنان و زایمان اغتشاش نکنند. بنابراین ، برای حفظ قوام مشخص ، انتخاب رنگ ، مواد و مبلمان نباید پیش پا افتاده باشد. دمای بالا موجب کلافگی و بیقراری در بیمار بوجود می آید و دمای پایین با توجه به و افت فشار باعث تشدید حس استرس می شود، دمای ایده آل 22 تا 25 درجه سانتی گراد می باشد که باید سعی شود در هر فصلی این دما حفظ شود. البته این نکته را هم باید در نظر داشت که در بعضی نقاط بهتر است نور را کمی بیشتر کنیم تا برای مطالعه هم فضایی داشته باشیم ولی در کل سعی بر آن است تا با یک نور ملایم فضا را دنج تر و آرام تر کرد.

توسط cdyhqw

احسان باربر