بهترین لپ تاپهای 2022 مناسب برای گیمینگ

بهره مندی از حافظه DDR5 سبب شده تا قیمت محصول بالا رود. همچنین کارتهای گرافیک نقش بسیار پررنگی را در اجرای بازیها نیز ایفا میکنند که سبب شده تا در لیست بهترین لپ تاپ گیمینگ قرارگیرد و کاربران زیادی را به خرید آنها ترغیب کند. کارت گرافیک یا پردازشگر گرافیکی (GPU) مهمترین بخش در بین مشخصات فنی لپتاپ گیمینگ است. بنابراین به اعتقاد ما بهترین مدلی که میتوانید انتخاب کنید، نمایشگرهای 1440p یا همان QHD است که از 1080p و 4K برتریهای فراوانی برای گیمرها دارد. البته از آنجایی که این لپتاپ سبک و slim است، در نتیجه فنهای قوی در آن به کار نرفته است و زود داغ میکند. اگر سیستم شما با یک GPU قدرتمند عرضه شود تا چندین سال میتوانید با خیالی آسوده از قابلیتهای آن بهرهمند شوید. همه این دستگاهها در نگاه اول کاملا عالی و بیعیب به نظر میرسند و واقعا دست گذاشتن روی یکی از آنها، کار آسانی نیست!

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این مدل از ابعادی برابر 17.3 اینچ برخوردار است که در ردهبندی نمایشگرها جایگاه خوبی را از آن خود کردهاست. ایسوس در نبرد بهترین و بدترین برندهای لپتاپ فوقالعاده خوب عمل کرد و فهمیدن دلیل آن سخت نیست. بعد از مدتی این شرکت توانست G14 را کمی بزرگتر و با کیفیتتر کند، بنابراین مدل ROG Zephyrus G15 را ساخت، این بهترین لپتاپ گیمینگ ۱۵ اینچی است که میتوانید بخرید. حافظه داخلی این لپ تاپ از نوع SSD است و با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت آماده شده است. اگر بتوانید SSD با ظرفیت بالاتری تهیه کنید، ممکن است زمان بارگیری کاهش یابد اما قطعا هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

با این حال میتوانید با توجه به محتوا صفحه نمایش را روی 1440 پیکسل یا 4K در نظر بگیرید. در حال حاضر حتی می توانید روی برخی از لپ تاپ ها بیش از ۳۰۰ هرتز را دریافت کنید. بدین ترتیب برای کمک به شما و راهنمایی گیمرها لیستی از بهترین لپ تاپ گیمینگ را فراهم کردهایم که در تستهای معتبر نتایج خوبی را عرضه کردهاند. علاوه بر این طراحان لپ تاپ x17 R2 بسیار خلاقانه و منحصر به فرد لپ تاپ را طراحی کردهاند تا نگاه هر بینندهای به ویژه گیمرها را متوجه خود سازد. علاوه بر این محتواهای تصویری را با کیفیت 1920 در 1080 ارائه میکند که تا حدودی توقع وضوح تصویر بیشتری را میخواستیم.

و کارت گرافیک این لپ تاپ از نوع GeForce RTX میباشد. بهعلاوه پردازندهی Ryzen 7 5800H در کنار کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070 عملکردی رقابتی را ارائه میدهد و اگرچه این لپتاپ کمی ضخیم است اما همانند لپتاپهای برند ThinkPad کیبورد بسیار خوبی دارد. این لپتاپها از نسل نهم پردازندههای Core i7 و پردازندهی گرافیک GTX 1650 استفاده میکنند. باتری این مدل از دیگر چیزهایی است که باید به آن افتخار کنیم. همچنین باتری آن میتوانست بهتر عمل کند و طول عمر بالاتری داشته باشد. علاوه بر این حافظه SSD آن سرعت قابل قبولی دارد و مهمتر، شارژدهی باتری هم بسیار خوب است.

معمولا لپ تاپهای گیمینگ از صفحه نمایشی با وضوح 1080 یا 4K برخوردار است که سبب شده تا کیفیت تصویر خوبی را مشاهده کنید. دکمههای در نظر گرفته شده برای صفحه کلید از فاصلهای استاندارد نسبت به هم قرار گرفتهاند. برای این محصول مقرون به صرفه نسبت به رقبا یک پردازنده Core i5 تعبیه شده که با پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3050 Ti از کمپانی اینودیا مجموعهای قدرتمند را برای انجام بازیهای شما فراهم آوردهاند. این پردازنده مرکزی با پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3080 ساخت اینودیا همراه است که به اجرای بهتر بازیها بسیار کمک میکند. لپ تاپ Victus 16 از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی فول اچدی، پردازنده Intel Core i5-11400H با عملکردی خوب و قابل قبول، کارت گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3050 قدرتمند، رم 8 گیگابایتی مناسب و صفحه کلیدی راحت با طراحی تمیز بهره میبرد.

اگر قصد پرداخت هزینهای بیشتر را دارید میتوانید صفحه کلید مکانیکی به ارزش 50 دلار را تهیه کنید. با پرداخت هزینهای کم میتوانید یک تبلت اقتصادی و با کیفیت را خریداری کنید.. البته طراحی جدید نیز شاسی کم حجم تری برای این مدل ایجاد کرده است. لپ تاپ های گیمینگ به دلیل استفاده از فن های سرخود، معمولا ضمخت طراحی و ساخته میشوند. این مدل گام به گام از G5 15 به مدلهای بالاتر ارتقا یافت. هر چه نرخ رفرش بالاتر باشد، تصویر روانتر دیده میشود. مهندسان همچنین با بهبود عملکرد نمایشگر این لپ تاپ و اضافه کردن سرعت بازخوانی اطلاعات با نرخ 120 هرتز، تصویری روانتر را در مقابل چشمان کاربران قرار دادهاند که قطعا جذابیتهای خاص خود را خواهد داشت. این نرخ فریمها هم به لطف عملکرد بینظیر DLSS در این لپتاپ است. این لپ تاپ از سری پردازنده Intel، Core i5 بوده و مقدار رم آن ۸ گیگابایت، این لپتاپ gaming طراحی خاص و منحصر به فردی دارد.

در خصوص نمایشگر این مدل میتوان گفت که اندازهای برابر 15.6 اینچ دارد و انواع محتواهای تصویری را با کیفیت 2560 در 1440 پیکسل به نمایش میگذارد و با نرخ تازه سازی 240 هرتز لذت تماشای فیلمهای اکشن و مسابقات را دو بهترین لپ تاپ گیمینگ چندان میکند. تنوع پورت و وجود درگاههایی نظیر USB 3.0 ،HDMI و USB-C هم امکان اتصال انواع دستگاههای دیجیتال و ابزارهای جانبی به لپتاپ را فراهم خواهد کرد و احتمال نیاز کاربر به خرید هاب یا مبدل را پایین میآورد. وجود درگاه های USB-C و USB 3.2 و HDMI در لپ تاپ گیمینگ امکان اتصال این دستگاه به انواع دستگاه های دیجیتال و لوازم جانبی را بدون نیاز به مبدل و هاب فراهم می کند. اگر اهل جابهجا کردن لپ تاپ خود هستید و جزو آن دسته از افراد قرار دارید که به صورت دسته جمعی در مکانی مشخص به انجام بازیهای مختلف میپردازند به وزن و ابعاد لپ تاپ هم توجه کنید تا امکان حمل آن نیز وجود داشته باشد. آنچه در مورد این لپ تاپ بسیار اهمیت دارد بهرهمندی از قیمت مناسب و اقتصادی بودن آن است. اما آنچه که سبب خاص بودن این نمایشگر با سایر رقبا شدهاست بهرهمندی از نرخ تازه سازی 360 هرتزی است که واقعا فوق العاده است.

این بسیار اهمیت دارد که بتوانید برای استفاده طولانی مدت از قابلیتهای لپ تاپ بهرهمند شوید. در ادامه همراه ما باشید تا چند نمونه از لپ تاپهای مناسب را از فروشگاه اینترنتی مبیت خریداری کنید. اگر نگران افتاده یا آسیب دیدن هندزفری خود هستید، میتوانید مقاله “بهترین کیف و کاور محافظ هندزفری (در سال 1401، 2022)” را مطالعه کنید تا خریدی آگاهانه داشته باشید. در نظر داشته باشید لپ تاپ Aspier 7 A715 نیز در این محدوده قیمتی، محصول پرکاربرد و همردهای است. خرید لپ تاپ گیمینگ 70 میلیون تومانی برای تماشای فیلم اشتباه است! این لپتاپ یک گیمینگ سطح بالا با قیمتی پایین ارائه داده و ارزش خرید بالایی دارد. اگر به دنبال یک لپ تاپ قدرتمند در سطح سیستم کامیپوتری قوی هستید، GE76 Raider از کمپانی معروف MSI بسیار ایدهآل است.

صفحه نماش های مات دارای پوشش منحصر به فرد ضدبازتاب نوری هستند و از این نظر تحت تابش نور مستقیم خورشید بازتابی صورت نمی گیرد و نتیجه آن قابل مشاهده بودن کامل محتوای نمایشگر می باشد. همچنین نور کمتر نمایشگر و گران قیمت بودن لپ تاپ نسبت به سریهای قبلی از نقاط ضعف این محصول به شمار میرود. این لپتاپ از لپتاپهای اقتصادی سری گیمینگ لنوو محسوب میشود که جایگزین سری پرطرفدار L340 Gaming و طراحی آن نسبت به نسل قبلی بهبود قابل ملاحظهای پیدا کرده و سختافزار آن هم به روز شده است. برخی از قطعات را میتوانید بعدا ارتقا دهید. پس در ادامه به نقد و بررسی 8 نمونه از بهترین لپ تاپ گیمینگ در بازار پرداختهایم تا اطلاعات خود را به صورت تخصصی افزایش دهید و چنانچه قصد خرید یک لپ تاپ گیمینگ را دارید، بتوانید خریدی ایدهآل و متناسب با نیاز خود داشته باشید.

این یکی از تجهیزات جذاب این لپ تاپ میباشد که احساس خوشایندی را به ارمغان میآورد. به سادگی میتوانید این لپ تاپ را از لیست بهترین لپ تاپ گیمینگ نیز گسترش دهید و تجهیزات جانبی و فضای ذخیره سازی اضافی برای بازیها دارید تا به خوبی بتوانید ارتقا دهید. در این بخش چند نمونه از لپ تاپ های گیمینگ را آوردهایم تا بتوانید با کمک این لیست خریدی آگاهانه داشته باشید. شما همچنان پورتهای مختلفی مانند تاندربولت 4، Type-C و Type-a و در نهایت یک کارتخوان SD را مشاهده خواهید کرد که سبب شده تا بتوانید دستگاههای خود را به آن متصل کنید و حتی به ارتقای محصول شما کمک میکند.

توسط cdyhqw

احسان باربر