بهترین لپ تاپ پرفروش بازار ایران در سال 1400+ مشخصات کامل

اما با توجه قابلیت‌های گفته شده،لپ تاپ Dell G15RE – B در حال حاضر یکی از برترین لپتاپ های موجود در بازار است. همچنین با توجه به قیمت و سخت افزار آن، این لپ تاپ می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای دانش‌آموزان و دانشجویان محسوب شود و به همین دلیل در راهنمای خرید لپ تاپ شهر سخت افزار حضور یافته است. این شرکت بیشتر درزمینهٔ تولید مانیتورهای کامپیوتر فعالیت داشته و یک شرکت تایوانی است. البته msi درزمینهٔ تولید انواع موس، لپ‌تاپ و کارت گرافیک… هم فعالیت دارد. MSI بعد از ایسوس و گیگابایت مقام سوم تولید مادربرد در جهان را به خود اختصاص داده است.

زومیت یک فروشگاه اینترنتی نیست و تنها قیمت‌های سایر فروشگاه‌ها را برای راحت‌تر کردن فرآیند خرید در اختیار شما قرار می‌دهد. از این رو کاربران می‌توانند از لپ تاپ ASUS TUF FX506LH هم برای کارهای روزمره و هم برای گیمینگ استفاده کنند. از این رو انتظار می‌رود لپ تاپ جدید ای دیتا سرعت بسیار بالایی در اجرای نرم افزارها داشته باشد.

  • لپ تاپ مهندسی به دلیل نیاز به اجرای نرم‌افزارهایی مانند اتوکد و 3D Max باید از پردازنده‌ی قوی‌تر و میزان رم بیشتری برخوردار باشد.
  • در لپ تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت گرافیک GTX 1050ti یا GTX 1650 نصب شده که می‌تواند بازی‌های سنگین جدید را در تنظیمات گرافیکی متوسط با فریم ریت قابل قبولی اجرا کند.
  • قدرت این لپ‌تاپ‌ها به حدی است که قابلیت اجرای سنگین‌ترین برنامه‌های کامپیوتری را دارند.
پس باید به قابلیت ارتقای رم در لپ تاپ هم توجه کرد، چون برخی مدلها (مثلا لپ تاپ‌های کوچک)، قابلیت ارتقای رم ندارند. در مورد میزان رم توصیه ما این است که یا لپ تاپ با رم 12 گیگابایت بخرید و یا لپ تاپ با رم 4 گیگابایت و سپس آن را به 12 گیگابایت ارتقا دهید. لپ تاپ هواوی MateBook 13 باریک، سبک و جذاب بوده و به دلیل امکانات زیادی که به کاربر ارائه می دهد، در سال 2021 جزء بهترین مدل لپ تاپ قرار گرفته است.

بهترین لپ تاپ پرفروش بازار ایران در سال 1400+ مشخصات کامل

همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس در سری پایین رده، لپ تاپ X543MA است. این لپ تاپ پردازنده‌ی سلرون دارد و کارت گرافیک مجزا بر روی آن به کار نرفته است. اما برای فعالیت افرادی مانند دانشجویان و دانش آموزان حقیقتا یگ گزینه‌ی مناسب است و به راحتی می‌توانند کارهای خود را با آن انجام دهند.

لپ تاپ Surface Laptop Studio با پردازنده Core i H و گرافیک RTX 3050 Ti می‌تواند سخت‌ترین وظایف را انجام دهد و حتی برخی از بازی‌های اخیر AAA را اجرا کند. علیرغم داشتن قدرت بسیار زیاد، استودیو لپ تاپ یک روز کامل را با یک بار شارژ دوام می‌آورد و صفحه نمایش 14.4 اینچی آن عالی است و رفرش ریت 120 هرتز آن را نسبت به رقبا برتری می‌دهد. کلا پردازنده های این ٢-٣ سال پیش عال هستن، مخصوصا ای ام دی ۴۸۰۰ و ۵۸۰۰ و جدیدا ۵۸۰۰ و از اینتل هم نسل ده و یازده و دوازده یعنه ۱۰۷۵۰ و ۱۱۸۰۰ و ۱۲۸۰۰ خیلی مناسب هستن.

سخت افزار

بلکه در این سری با پرداخت اندکی بیشتر می‌توانید یک لپ تاپ گیمینگ با پردازنده Core i H را با 4 هسته پردازشی، سرعت کلاک 2.8 گیگاهرتز و حافظه کش 12 مگابایتی خریداری کنید. در صورتی که می‌خواهید به یک لپ تاپ میان رده اما با پردازنده‌ای جدید برسید، IdeaPad Gaming 3 15IHU6-i بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. کیفیت ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی دقیقا مشابه با لپ تاپ‌های میان رده معمولی است. یعنی از بدنه پلاستیکی کاملا ساده استفاده شده و نمی‌توان ویژگی خیلی خاصی را در آن‌ها دید. برای مثال زمانی که قصد خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان زیر 25 میلیون تومان را دارید، نباید انتظار کیبورد با پس زمینه RGB یا دیگر موارد این چنینی را داشته باشید. در لپ تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت گرافیک GTX 1050ti یا GTX 1650 نصب شده که می‌تواند بازی‌های سنگین جدید را در تنظیمات گرافیکی متوسط با فریم ریت قابل قبولی اجرا کند.

راهنمای خرید مانیتور

طراحی راحتی که داره باعث میشه بتونید ازش خیلی خوب استفاده کنید و همیشه روی عملکردش، کنترل داشته باشید. یکی از بهترین صفحه‌کلیدها رو داره، هم ظاهر خوبی داره هم عملکرد نرم و روانی داره. دستگاه از درگاه‌های ارتباطی یواس‌بی، LAN، وای‌فای، کارت حافظه، HDMI، بلوتوث و اترنت پشتیبانی میکنه. بدنه دستگاه خیلی باریک طراحی شده و چون وزن مناسبی هم داره، حمل کردن اون راحته. لپ تاپ ارگونومی خیلی خوبی داره که باعث میشه بتونید خیلی راحت‌تر از اون استفاده کنید و تسلط بهتری روی اون داشته باشید.

این لپ تاپ دارای ویژگی های مثبت بسیاری از جمله شارژ تاپ سی 65 وات توربو، باتری بادوام و پشتیبانی از فرمان های چند لمسی است. 1 ترابایت حافظه داخلی این مدل در مقایسه با 128 گیگابایت لپ تاپ قبلی از نظر فضای ذخیره سازی بسیار بهتر است اما از نظر سرعت به طور حتم لپ تاپ قبلی به دلیل برخورداری از حافظه SSD وضعیت بهتری دارد. روی این لپ‌تاپ از پردازنده Core i3 نسل ۱۱ مدل 1115G4 استفاده شده که محدوده فرکانس آن بین ۳ تا ۴٫۱ گیگاهرتز قرار گرفته است. این لپ تاپ ۸ گیگابایت رم دارد که می‌توانید میزان رم آن را به ۱۲ گیگابایت ارتقا دهید.

همچنین در نظر داشته باشید که سه مورد صفحه نمایش، پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را نمی‌توان ارتقا داد، ولی رم، هارد دیسک و SSD معمولا بهترین لپ تاپ برای ترید قابل ارتقا هستند. پس بهتر است اولویت را روی موارد غیرقابل ارتقا قرار دهید که همواره ثابت هستند، رم و SSD را بعدا هم به راحتی می‌توان تقویت کرد. لپ تاپ‌های زیر 15 میلیون در دو بخش توان گرافیکی و CPU ضعف دارند و کار مهندسی جدی دقیقا نیاز به این دو بخش دارد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که بودجه را به حداقل 20 تا 25 میلیون افزایش دهید. از دیگر مشخصات این لپ تاپ لنوو می‌توان به باتری 35 وات ساعت، صفحه نمایش مات و 4 مگابایت حافظه Cache اشاره کرد. رزولوشن FHD این پنل باعث شده که کیفیت آن نسبت به مدل‌های قبل‌تر موجود در لیست بالاتر باشد و گزینه بهتری برای مشاهده محتوا و وب گردی و کارهای این چنینی به حساب بیاید.

مدل 2020، دارای پورت Thunderbolt 3 و جک هدفون 3.5 میلی متری، تاچ آیدی، وبکم 720p، سنسور اثر انگشت و صفحه کلید scissor-switch است. به علاوه، مک بوک ایر 2020 با پردازنده M1 از عهده ادیت‌های سنگین ویدیو و تصویر برمی‌آید. فن‌ها ممکن است کمی سر و صدای زیادی داشته باشند ولی عملکرد لپتاپ در هردو مدل اینتل و AMD بسیار عالی است و در حد بهترین های جهان است و شارژدهی نیز در هردو نسخه در سطح قابل قبولی قرار دارد. با این همه قیمت این مدل در مقایسه با سایر گزینه‌هایی که جزو بهترین لپ تاپ های دنیا هستند، کمی گران است. ایسوس زن‌بوک دوئو 14 اینچی، بهترین و قوی ترین مدل لپ تاپ در جهان برای کسانی است که به یک نمایشگر دوم احتیاج دارند.

توسط cdyhqw

احسان باربر